Repozytorium Oldskulu

You can never go wrong with those hits.

Czy szczeliłem? (tytuł pochwalny ku czci wymowy krakowskiej)

leave a comment »

Ubiegł mnie bebuk wrzucając – jako pierwszy – na naszej fejsbukowej ściance muzyczne skojarzenie ze zjawiskiem, które od niemal tygodnia towarzyszy każdemu w miarę przyzwoitemu mieszkańcowi naszego kontynentu. Jest to dość wstydliwa przypadłość nazywana piłkogłowiem; epidemia potrwa do 1 lipca (o ile zeppelin pt. Reprezentacja Polska w Piłce Nożnej nie spadnie już w tę sobotę) i przejawia się we wszystkich sferach życia, jak w starym dowcipie o Leninie i konserwie. Najbardziej bije po oczach kolejkami do kas w sklepach sprzedających Zestaw Prawdziwego Kibica (sześciopak + czapa + szmata na kijku z obiektem kuropodobnym na biało-czerwonym polu, nazywana dla niepoznaki ‚flagą’, którą potem się przywierca do karoserii samochodu co by ‚dumnie powiewała’).

Można toto kontestować – próby skazane są jednak na niepowodzenie. Pokładając nadzieję w tzw. anonimowości w sieci osobiście przyznam się (licząc na to, że mi mieszkania nie wezmą szturmem), że bardziej jara mnie pobudka o 3 i oglądanie finałów OKC-Heat, ale oczywiście kibicuje cały lud pracujący miast i wsi, to i ja z nim, bombardowany futbolem, który jest produktem lokowanym wszędzie; nawet pies nadrukowany na moim papierze toaletowym bawi się już nie rolką, tylko piłką (biedronką, hłe hłe).

Radio atakuje skocznymi hitami z przystępnym tekstem (łaka łaka. koko spoko., tekst do ogarnięcia przez seryjny egzemplarz R2D2), które niekiedy nie są nawet oficjalnymi hymnami mistrzostw tylko ich głównego sponsora, dlatego nieśmiało zaproponuję powrót do przypomnianych przez kolegę bebuka mitycznych czasów polskich triumfów nie tylko (na miarę naszych misiowych, PRL-owskich możliwości) sportowych, ale i artystycznych.

Maryla Rodowicz, Futbol

PS Kto pamięta czasy, kiedy w gałę grało się biedronką (nomen omen)? Ja swoją pierwszą kupiłem za 6600 złotych, które zbierałem ze 3 lata. O tempora!

Written by 1obo

czwartek, 14.06.2012 @ 15:46

Napisane w 70s

Tagged with , , , ,

Skomentuj

