Repozytorium Oldskulu

You can never go wrong with those hits.

Z serii: znane teledyski

with 2 comments

Znowu przypomniał mi się kawałek z teledyskiem. Samego wideo nie widziałem od wieków, konkretnie pewnie od czasów liceum i w ostatni wtorek trafiłem na nie przeglądając youtube i słuchając znanych kawałków ze znanymi teledyskami. Mówię o „November Rain” Guns N’ Roses. Balladowy klimat tego utworu udzielał mi się kiedy byłem małym chłopcem. Widzimy pełno facetów pijących whiskey, palących papierosy jeden za drugim, z burzą włosów na głowie, rozchełstanych, z bandamami; słowem: rockersi, są też ładne kobiety — nie można było przejść obojętnie obok tego kawałka, szczególnie w takim wieku :-)

No więc obejrzałem dzisiaj ten 9–minutowy obraz, i w sumie nadal jest niezły. Są co prawda fragmenty, które powodują, że śmieję się pod nosem, na przykład epicki Slash grający epicką solówkę w epickim ujęciu w okolicach minuty 4 — to może równać się epickością chyba tylko ze zderzeniem galaktyk… łykanie proszków i zapijanie ich alkoholem to też śmieszny fragmencik, niemniej w końcu docieramy do tej magicznej siódmej minuty. Możecie mówić co chcecie, możecie mnie obśmiewać do woli, ale cholera, oglądając ten teledysk i słuchają muzyki nadal mam gęsią skórkę! Może nawet nie tyle ‚nadal’ co ‚teraz’ (w tamtym czasie chyba nie było to tak odczuwane :-) Prosty, kilka razy powtórzony tekst, i piękna melodia — miód! Nie sądziłem, że kawałek jest z lat 90., w czerwcu stuknie mu 19 lat od premiery, chociaż powstał w głowie Slasha dekadę wcześniej, zanim Guns N’ Roses zostało założone.

Guns N’ Roses — November Rain

Written by msq

piątek, 6.05.2011 @ 20:44

Napisane w 90s

Tagged with , ,

Odpowiedzi: 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. o ja! solówka faktycznie epicka! :D

    mj

    sobota, 7.05.2011 at 11:11

  2. […] można z nim powiązać, bo pisałem o gitarzyście Guns N’ Roses — Slashu i jego epickiej solówce w November Rain. Równie dobrą (choć nie epicką) zagrał na Give In To Me. Nie jest to może przebój na miarę […]


Skomentuj

