Repozytorium Oldskulu

You can never go wrong with those hits.

Muzyka z Hobbitonu

leave a comment »

Przyznaję się bez bicia, że mój zasób wiedzy na temat Nowej Zelandii jest jak to porównanie. Słaby.

Wiem, że mówią tam po angielsku, mają blisko do Australii, niektórzy z nich starają się wybić na rynku muzycznym i uznają tańczących mężczyzn za bardziej, a nie mniej, twardych. Na tym niestety koniec, a najsmutniejsze jest to, że 4 rzeczy, które wiem o Nowej Zelandii, zilustrowałem 2 filmikami Flight of the Conchords i rozgrzewką w sporcie, którego nie rozumiem.

Jeśli chodzi o muzykę to przez chwilę myślałem nad jednym kawałkiem, znanym z mojej młodości, nawet oszukałem się go całkiem długo, tylko, żeby stwierdzić, że jest to jedna z najbardziej irytujących piosenek jakie słyszałem na tym padole łez. Po tylokrotnym powtórzeniu wyrażenie How bizarre zaczyna brzmieć jak Happy Czar albo Hobbits are. Dlatego będzie co innego.

Najsłynniejsza piosenka z Nowej Zelandii nie jest niestety tak czysto nowozelandzka jakby Kiwi chcieli. Zespół Crowded House został założony w 1985 roku w Melbourne i poza osobą założyciela, Neila Finna, do stałego składu załapali się Australijczycy i Amerykanie. W niczym nie zmienia to faktu, że Don’t Dream It’s Over pozostaje najbardziej znaną piosenką z krainy władcą i pierścieniem płynącej.

Crowded House – Don’t Dream It’s Over

Written by bebuk

poniedziałek, 28.03.2011 @ 20:32

Napisane w 80s

Tagged with , ,

Skomentuj

