Repozytorium Oldskulu

You can never go wrong with those hits.

Dziwny świat otacza mnie

with one comment

Zdarzy mi się czasem obejrzeć coś w telewizji. Z reguły to 22 facetów, którzy kopią piłkę, ale czasem kątem oka (gdy ktoś włączy) obejrzę coś losowego. Niedawno trafiłem na X–Factor, czyli jeden z taneczno–śpiewanych programów tak popularnych od jakiegoś czasu. Siedząc i słuchając jakiejś nuty przed komputerem wyłapywałem krótkie dźwięki muzyki, żeby w pewnym momencie wychwycić znane wejście do „Dziwny jest ten świat” Niemena. Szybka pauza, żeby zobaczyć człowieka, który ma zaraz zamiar zmolestować ten piękny utwór. Widzę jakiegoś nastolatka z burzą włosów na głowie ubranego adekwatnie do wieku, bo każdy przecież przechodzi swoisty „okres burzy i naporu” w swoim życiu. No więc oglądam i myślę, cóż to on będzie wyczyniał z klasykiem. Cholera, ale mnie powaliło! Wokal wbił w fotel od pierwszego wersu, i ta piękna interpretacja, inna niż oryginał, ale przecież nie chodzi o to by oryginał dokładnie kopiować. Chłopak wczuł się bardzo w wykonanie, i pomijając wygląd trzeba mu przyznać — zrobił to świetnie.

Jedno wiem: chciałbym usłyszeć ten kawałek w wykonaniu Michała w całości. Może kiedyś.

P.S. Kiedyś wykopany obrazek zatytułowany Dziwny jest ten świat, gdzie człowiekiem gardzi człowiek: mimo, że sam obrazek wydaje się nawet śmieszny, to jakoś w kontekście kawałka robi się smutny i przykry, takie moje mini–wrażenie.

Michał Szpak — Dziwny jest ten świat (od 1m42s)

Czesław Niemen — Dziwny jest ten świat

Written by msq

piątek, 11.03.2011 @ 19:37

Napisane w 60s

Tagged with , , ,

Jedna odpowiedź

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jako że TV nie mam od dawana, to o wszystkim, co się dzieje w polskiej rozrywce dowiaduję się z takim opóźnieniem, z jakim Chińczycy dowiedzieli się o lądowaniu człowieka na Księżycu. Obejrzałam filmik z X factor, obejrzałam w sieci odcinek Must be the music, a pamiętam, że i w Mam Talent ktoś, chyba dziecko jakieś, śpiewało „Dziwny jest ten świat”… Czy wszyscy ludzie pchający się do programów łowiących talenty muszą koniecznie śpiewać Niemena? To się powoli robi nudne. Fajnie jak ktoś śpiewa po polsku, nie mówię, że nie… Tylko czy muzyka polska ma do zaoferowania wyłącznie patetyczne pieśni a la „Dziwny jest ten świat” i disco polo? Serio, czekam aż ktoś w takim programie zaskoczy mnie dobrą, ale nie dołującą/smętną/filozoficzno-egzystencjonalną piosenką.

    Monaco

    poniedziałek, 21.03.2011 at 14:40


Skomentuj

