Repozytorium Oldskulu

You can never go wrong with those hits.

Dobra wojna, ale w telewizji

leave a comment »

Jeśli umysłu przyczepi się jakaś idea, bardzo trudno ją wykorzenić. Gdy jest ona sprzeczna z rzeczywistością mamy problem, ale proszę się nie bać, chodzi tu jedynie o małe przekłamanie, z którego mój tok myślenia wciąż nie może się wyrwać. Będąc bowiem dziecięciem z zapałem oglądałem przygody dziwnych dzielnych lekarzy Mobilnego Wojskowego Szpitala Chirurgicznego i zawsze wydawało mi się (co gorsze wydaje się i teraz), że akacja toczy się podczas wojny wietnamskiej. Oczywiście to błąd, za który w kręgach mieszkańców mocarstwa zza wielkiej wody mógłbym zapłacić nielichą kompromitacją. Co gorsze, moje wyobrażenie na temat wojny była w dzieciństwie ukształtowane przez pewien serial przygodowo-baśniowy. Dlatego też wojna, a zwłaszcza wojna w Wietnamie wydawała mi się czymś niesamowicie ekscytującym i po ludzku mówiąc „fajnym”…

Wiele wody upłynęło w Wiśle zanim filmy takie jak chociażby ten i tamten pokazały mi, że prawda jest zgoła odmienna, pierwszą jednak cegiełką w budowaniu nowego obrazu wojaczki w mojej głowie położyli panowie tkwiący gdzieś w Korei i walczący z okropieństwami codzienności pełnej ludzkich tragedii przy pomocy ciętego języka i absurdalnego, czarnego humoru. Serial, podobnie jak powstały także film kinowy to kopalnia humoru na niezłym poziomi i ciekawych obserwacji na temat natury ludzkiej, mogę więc je z czystym sercem polecić. Zaś przewodni motyw muzyczny zna chyba każdy, tym którzy jednak nie maja tej przyjemności dedykuje dzisiejszy wpis.

Johnny Mandel & Mike Altman – Suicide Is Painless

Written by bzofik

środa, 2.03.2011 @ 20:21

Napisane w 70s

Tagged with , , , ,

Skomentuj

