Repozytorium Oldskulu

You can never go wrong with those hits.

Poniedziałek szósta rano

leave a comment »

Bynajmniej nie jest to wpis nawiązujący do tytułu wspaniałej kompozycji duetu Simon i Garfunkel – dzień inny i godzina trochę późniejsza. Sprawa jest jednak poważna, nie lubię poniedziałków, zresztą nie tylko ja. Może mnie tłumaczyć to, że na różnych etapach edukacji przeważnie w poniedziałki rano miałem jakieś nużące lekcje. Po zakończaniu edukacji niewiele się zmieniło, z racji wyczerpania po robieniu w niedzielny wieczór (i część nocy) tego wszystkiego na co miał mi starczyć przecież cały weekend.

Dzieckiem w kolebce będąc wspomagała mnie pewna piosenka. Latami maniakalnie grana zawsze o tej samej porze w Trójce. Poniedziałek, szósta rano  słyszę pierwsze dźwięki gitary.

O czym traktuje – zrozumiałem parę lat później. Kto ją wykonuje – skojarzyłem szybciej, że to muszą być Ci panowie, których na początku lat dziewięćdziesiątych puszczało się w telewizji po Telexpersie. O tym komu zawdzięczam ich lepsze zrozumienie przeczytałem w czasach gdy kształtował mi się gust muzyczny.

Nostalgia, wspomnienia? Nie mylicie się, bo jesteśmy tu cholernie nostalgiczni. Nie tęsknimy jednak do znanych z młodości  butów Relax „bo były fajne”. Były żałosnym produktem „butopodobnym”, podobnie jak obecnie jest wokół pełno dźwięków „muzykopodobnych”. Tęsknimy do muzyki z czasów naszej młodości, dobrze skomponowanej, mającej tekst który coś znaczył i potrafił wnieść jakąś wartość do naszego życia A poza tym oczywiście macie racje – byliśmy wtedy piękni, młodzi i utalentowani…

Między innymi stąd pomysł zapełniania półek Repozytorium skarbami z zamierzchłych epok. Bo wszystko można sprowadzić do jednej prawidłowości – jeśli od rana wszystko sprzysięga się przeciw Tobie, szef zrzędzi, spłuczka się urwała, a sąsiad wierci od trzech dni, co może pomóc Ci w nabraniu dystansu? Myślę, że żaden z tych „przebojów”, za to dzisiejsza bohaterka Repozytorium z całą pewnością.

Always Look on the Bright Side of Life – Monty Python

Written by bzofik

środa, 2.02.2011 @ 21:06

Napisane w 70s

Tagged with , , , ,

Skomentuj

