Repozytorium Oldskulu

You can never go wrong with those hits.

Rocznica śmierci Ciechowskiego

with one comment

Naciągam dzisiaj trochę rocznicę sprzed dwóch dni — 22 grudnia 9 lat temu zmarł Grzegorz Ciechowski.

Urodzony w 1957 roku w Tczewie artysta zostawił po sobie niesamowite teksty i kompozycje, na tyle niesamowite, że od czasu, gdy poznałem Republikę a potem inne projekty, których był inicjatorem nie mogę oderwać się od jego muzyki.

Każdy słyszał „Telefony” czy „Białą flagę”. Nie jestem wyjątkiem i znam je od dawna, ale nigdy nie miałem okazji przyjrzeć się dokładniej G.C. Zmieniło się to jakieś 5 lat temu, kiedy zacząłem poznawać Republikę. Spory kawałek czasu później zainteresowałem się solową karierą Ciechowskiego jako Obywatel G.C. i Grzegorz z Ciechowa. Nie wiem czy bardziej odpowiada mi gitarowe, rockowe brzmienie Republiki czy elektroniczne Obywatela, chyba zależy to od nastroju. Z czystym sumieniem mogę polecić wszystko co związane z Ciechowskim, a zaryzykuję stwierdzenie, że znać jego utwory po prostu trzeba.

Z pewnością będzie okazja na rozwinięcie tego tematu, dzisiaj wrzucam dla przypomnienia jeden z kawałków w kolaboracji z Kayah (Kayą? Kają?).

Republika i Kayah — Tobie wybaczam (misja)

Written by msq

piątek, 24.12.2010 @ 23:45

Napisane w 90s

Tagged with , , , ,

Jedna odpowiedź

Subscribe to comments with RSS.

  1. Grzegorz Ciechowski, Obywatel G.C. i Grzegorz z Ciechowa to 1 człowiek? NO WAY! Dobrze, ze to wyjsniles :P

    (ha! umiem sie smiac z siebie)

    Monaco

    sobota, 25.12.2010 at 12:32


Skomentuj

