Repozytorium Oldskulu

You can never go wrong with those hits.

Oldskulowy bumerang

with one comment

No proszę, dzisiaj youtube sprawił, że na mojej twarzy pojawił się uśmiech. Przeglądając sugestie natrafiłem na kawałek, którego nie słyszałem wieki — „Sealed With a Kiss“. Klasyk nad klasyki ma, jak się okazało, kilka wersji. Szukając po tytule trafiłem na moją ulubioną autorstwa Briana Hylanda. Dlaczego ulubioną? Mimo, że wszystkie covery są dość podobne, to ten ma charakterystyczną harmonijkę w tle, której wg mnie brakuje w innych. Pan Samotny wrzucił w to miejsce jakieś instrumenty smyczkowe a Jason Donovan kobiece chórki i dodatkowe gitary. Dla mnie wygrywa wersja Hylanda z 1962 :-)

Tak czasem bywa, że ktoś coś wymyśli a potem mu to ukradną i przerobią i wyjdą na tym lepiej, w muzyce to bardzo częsty scenariusz, tak też stało się z „Sealed With a Kiss”. Początki tego utworu sięgają roku 1960 kiedy to został nagrany przez grupę The Four Voices. Niestety nie przebił się i umarłby, ale zaopiekował się nim Hyland. I stał się oldskul. I to było dobre. W 1972 Bobby Vinton nagrał swoją wersję, która również okazała się przebojem. Prawie 30 lat później, pod koniec lat 80. do coverujących dołączył Jason Donovan i kawałek ponownie znalazł się w TOP40 listy przebojów UK.

Doceńmy jedno z najwcześniejszych wykonań.

Przed państwem Brian Hyland — Sealed With a Kiss.

Written by msq

niedziela, 24.10.2010 @ 14:48

Napisane w 60s

Tagged with , ,

Jedna odpowiedź

Subscribe to comments with RSS.

  1. mistrzostwo!

    (żeby nie było, że się nie udzielam…)

    roan

    poniedziałek, 25.10.2010 at 23:20


Skomentuj

