Repozytorium Oldskulu

You can never go wrong with those hits.

Im dalej w las…

leave a comment »

Człowiek to ciekawskie stworzenie, a co dopiero miłośnik muzyki. Zaczyna się rozmaicie: link od znajomego, kilka taktów w radiu, piosenka odtworzona u kogoś na imprezie. Natrętna myśl każąca zidentyfikować utwór i jego wykonawcę, często połączona z obsesyjnym przekonaniem, że „znam ten utwór odkąd pamiętam”. Często jednak nie sposób przewidzieć gdzie zaprowadzą nas poszukiwania. Prosty przykład – ostatnio kilka razy moje uszy zastrzygły na dźwięk pewnego utworu. Było dla mnie oczywiste, że znam go od kołyski. W rzeczy samej, to co usłyszałem to cover piosenki Tainted Love zespołu Soft Cell. Klasyka new romantic w czystej postaci, niewątpliwie warta włączenia do naszej kolekcji, inspiracja dla wielu. Nie koniec na tym jednak, okazuje się że jest to…także cover piosenki nagranej w 1965 r. przez Glorię Jones. Samej Glorii można poświęcić osobny wpis – wokalistka związana z kultową wytwórnią Motown Records, a w pewnym okresie kariery z T-Rex. W dodatku kierowca pojazdu, w którego wypadku zginął filar T-Rex oraz pionier glam rocka Marc Bolan… Ani się obejrzałem minęła godzina. Dowiedziałem się mnóstwo ciekawych faktów, poznałem nową muzykę. Pewnie bez internetu nie byłoby to takie proste, ale internet to tylko narzędzie. Naprawdę liczy się tylko otwartość na nowe i satysfakcja z odkrycia oraz samych poszukiwań. A wszystko zaczęło się od tego:

Written by bzofik

sobota, 16.10.2010 @ 12:18

Napisane w 80s

Tagged with , ,

Skomentuj

